دختران افغان

بهشت کجاست ؟
اینکه اهل کجا باشی و بابات چیکاره باشه
مرد باشی یا زن
سیر باشی یا گرسنه
خلاصه ؛ چی باشی و کی باشی و اهل کجا باشی
معنی بهشت برات فرق میکنه
بهشت آمریکائیا و اروپائیا
با بهشت افریقائیا و افغانیا
خیلی فرق داره !
خیلی !!
***
ای خدا چی میشه صبح که از خواب پا میشیم
هر روز بهمون نگن :
پسر همسایه
دختر فامیل
پدر فلانی
اون زنه که شوهرش تازه مرده
دیشب که ما خواب بودیم اینا مردن !
نمی دونی چقدر دوست دارم
صبح که از خواب پا میشم
در باره ترافیک خیابونا یه چیزی بشنوم
ترافیک شلوغ درسته حال آدمو میگیره
اما نشونه ی زندگیه
نشونه ی اینه که همه دنبال زندگین
من عاشق این جور اخبارم
این که صبح از خواب بیدار شدم
پیچ رادیو رو بپیچونم
با لهجه غلیظ افقانی بشنوم :

امروز روز جهانی هواشناسیه
و ما هوای بارانی برای افغانستان پیش بینی میکنیم
سینماهای کابل سانس فوق العاده شب دارن
بعدشم یه آگهی تبلیغاتی تو این مایه ها :
امشب در رستوران کابل برگر
منتظر همه شما هستیم
چون به تعداد دخترا و پسرای کابل
پیتزا و همبر گر درست کرده ایم
{رستوران کابل برگر ؛
در هیچ جای دنیا شعبه ای ندارد }

اینهایی که خوندید،قسمتی از آرزوی دختران افغان است.آرزوهایی که از بس کوچیکه تو خیل آرزوهاشون گم می شه«آهای ؛کسی پیدا میشه یه آرزوی کوچیک به من قرض بده
آخه من آرزوهامو گم کردم »
برای خوندن متن کامل اینجا کلیک کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد