بازیگرطنز:ناراحتی روان،سنگ صبور:خودکشی

آقایان و خانمهایی که زیاد می خندید و می خندانید،از من به شما نصیحت که اگه می خواهید به ناراحتی روانی دچار نشید دیگه نخندید.

گذشت اون زمانی که می گفتند خنده بر هر درد بی درمان دواست.اما حالا مشاهدات عینی من ! ثابت کرده که خنده زیاد باعث ناراحتی روحی روانی می شه.

و اما ماجرا از این قراره که:چند ماه پیش«نصرالله رادش»بازیگر عرصه طنز،طی یک مصاحبه مطبوعاتی فاش کرد که حدود یک سال و نیم به خاطر ناراحتی عصبی تو خونه بستری بودوبه قدری اوضاعش وخیم شده بود که همسرش از او جدا شد.

عجیب تر از اون خبری بود که دو روز پیش خوندم.«جواد رضویان»در مصاحبه ای که با جام جم داشت،گفته:«سال 79 ،9 ماه مریض شدم و در خانه خوابیده بودم.یک ناراحتی اعصاب و روان.نگذاشتم به گوش هیچ خبر نگاری برسد.تنها کسانی که آن زمان پرستاری ام را کردند و سلامتی ام را دو باره بر گرداندند،مادر و همسرم بودند.

این مساله که چرا کسانی که کار طنز می کنند دچار ناراحتی روحی می شوند،خودم را هم آزرده است.احساس غریبی نسبت به این قضیه دارم.شاید به نظر برسد کسی که می خنددو می خنداند نباید این اتفاق برایش بیفتد،اما شاید از زیاد خندیدن است یا شاید از زیاد خنداندن.یکهو انسان احساس می کنداز درون خالی شده و دیگر انرژی ندارد.من این طور شده بودم»

***

بعد از خوندن این خبر یاد ماجرایی افتادم :کلاس اول دبیرستان بودم یک روز تو حیاط مدرسه متوجه گفت و گوی دو تا دختر شدم که کلاس بالاتر بودند ظاهرا یکی از این ها مشکلی داشت و دوستش راهنماییش می کرد در مورد این که چه طور با مشکلات مبارزه کنه .

من هم که اون موقع به بحث های روان شناسی علاقه داشتم این گفت و گو توجهم را جلب کرد و قیافه اون دختر تو ذهنم موند به عنوان آدمی که با استفاده از تکنیک های روان شناسی نه تنها مشکلات خودش را حل می کنه بلکه به داد دوستاش هم می رسه.

بعد از مدتی یک روز شنبه که به مدرسه اومدم شنیدم یکی از دخترای مدرسه خودکشی کرده وقتی که نشونی های این دختر را دادند متوجه شدم همونی هست که اون روز دوستش را دلداری می داد.البه زنده موند و بعد از یکی دو ماه اومد مدرسه.

چیزی که تا مدتها فکرم را مشغول کرده بوداین بود که :حتما آدمهایی که سنگ صبور دیگرانند،کوهی از غم هستند و بالاخره یک روز طاقتشون طاق می شه و ....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد